Muassis Murod Nazarov qurilish biznesini boshlashdan avval turli sohalarda tadbirkorlik bilan shug‘ullangan. Qurilish sohasida katta istiqbollarni koʻrib, u qurilish kompaniyasi ochishga qaror qildi. Tizimli yondashuvning yoʻqligi, korporativ boshqaruvni aytmasa ham, kompaniyaning oldida rivojlanishning yangi darajasiga koʻtarilish vazifasi turardi. Aynan rivojlanish strategiyasi bilan kompaniyaning Compass Consulting bilan hamkorligi boshlandi.
Keyingi oʻsish uchun har bir ishbilarmon nima uchun bu biznes unga kerakligini, qanday maqsadlarni koʻzlayotganini, unga qanday qadriyatlar yaqinligini tushunishi kerak. Ushbu savollarga javob bergandan keyingina mulk egasi jamoa bilan birgalikda iste'molchi uchun qiymat yaratishi mumkin. Amaliyot shuni koʻrsatadiki, mahsulot qiymatisiz uni sotish qisqa muddatli boʻladi va biznesni rivojlantirish mumkin emas.
Murod Nazarovning oʻzi yashashni xoxlagan uy-joynigina sotish qoidasi mahsulotga boʻlgan munosabati va mas'uliyatini iste'molchiga yetkazishda muhim qadam boʻldi. Murad Buildings qurayotgan har bir uyda kompaniyaga aloqador kimsa yashaydi - yo ta'sischining oila a'zolari yoki jamoadan kimdir. Murod Nazarovning o‘zi Murad Buildings tomonidan qurilgan birinchi ko‘p qavatli uyda istiqomat qiladi. Kompaniyada oʻzi uchun oʻzi uchundek ishlanadi.
Mahsulot yoki xizmatning qiymatlarini aniqlash kompaniyaga birdaniga ikki usulda yordam beradi:
Birinchidan, kompaniya shunchaki mahsulot yoki xizmatni ishlab chiqarmasligini, balki muayyan mijoz muammosini hal qilishini tushunib, u iste'molchilarning yuqori sodiqligini, brend tan olinishini va mahsulot/xizmatni sotib olish istagiga erishadi.
Ikkinchidan, bu jamoani shakllantirishga yordam beradi. Mahsulot nimaga moʻljallanganligini, u qanday maqsadlarni koʻzlashini va qanday vazifalarni qoʻyishini aniq tushunib, kompaniya oʻz maqsadi sari intilayotgan chinakam "yonayotgan" odamlarni birlashtira oladi.
Compass Consulting mutaxassislari bilan hamkorlikda ish olib borish natijasida kompaniya asoschisi o‘z kompaniyasining missiyasi va qadriyati jamiyatga foyda keltirish ekanligini yaxshiroq tushuna boshladi. Uning uchun mamlakatda shaharsozlik darajasini oshirish, fuqarolar uchun chiroyli, xavfsiz va zamonaviy uy-joylar yaratish muhim edi.
Uy sotib olish har bir inson uchun muhim qadamdir, chunki "tom"ga ega boʻlish insonning asosiy ehtiyojidir va odamlar kuniga uy sotib olmaydilar, umrida bir yoki ikki martagina sotib oladilar. Koʻchmas mulk sotib olgan har qanday odam oʻz orzusini amalga oshiradi, shu bilan birga sotib olishdan baxtiyor boʻladi, shuning uchun "Biz baxtni quramiz" shiori paydo boʻldi.
Kompaniya ishini samarali rejalashtirish uchun aniq strategik maqsadlar va rivojlanish uchun uzoq muddatlimarralar zarur. Bu vazifa bir nechta muhim ma'nolarga ega: kimligingizni va qayerga ketayotganingizni tushunish, shuningdek, vaqtinchalik qiyinchiliklarni yengish uchun oldinga siljishga motivatsiya.
Dastlab, maslahatlashuv jarayonida dastlabki 5, 10 va 20 yilga moʻljallangan tasavvur ishlab chiqildi. Keyinchalik kompaniyaning asosiy xodimlari bilan birgalikda 30, 50 va 100 yillik maqsadlar koʻzlandi.
Compass Consulting mutaxassislarining fikricha, strategiya to‘g‘ri qadamlarni belgilashdan, taktika esa bu qadamlarni to‘g‘ri amalga oshirishdan iborat. Harakatlar muhim. Strategiya qanchalik puxta oʻylangan boʻlmasin, barchasini taktika va aniq harakatlar hal qiladi.
Logotip ishlab chiqish jarayonida nom berish masalasi paydo boʻldi. Kompaniya nomining koʻplab variantlari orasida hammaga ma'lum boʻlgan "Murad Buildings" yetakchilik qildi. Bunda muhim ma'no bor: kompaniya nomi brendning ajralmas qismidir. Korxonaga oʻz nomini berish orqali ta'sischi oʻz mahsuloti uchun shaxsiy javobgarlikni oʻz zimmasiga oladi.
Taʼsischi Murod Nazarov aytganidek: “Agar korxonani oʻz nomimga qoʻysak, ikki karra javobgarlikni oʻz zimmamga olaman, har qanday qiyinchilik boʻlsa, shaxsan oʻzim javob beraman, oʻz nomim haqida qaygʻuraman”.
Muhim qadam birgalikda ishlab chiqilgan brendni pozitsiylash boʻldi. Compass Consulting maslahatchilari va Murad Buildings jamoasi maqsadli segmentlarni aniqladilar va ular uchun keng qamrovli taktik yechimlarni ishlab chiqdilar — 4P: qanday mahsulot, narx, iste'molchilar bilan qanday va qayerda muloqot qilish kerak.
Ushbu ishlar bilan bir qatorda kompaniyaga ishlab chiqilgan tashkiliy tuzilmaga muvofiq lavozimlarga xodimlar qabul qilindi. "Compass Consulting" kompaniyasi xodimlari xodimlarni qidirish va tanlashda shaxsan ishtirok etishdi. Bu nafaqat jamoani yigʻish, balki uning madaniyatini shakllantirish uchun ham muhim edi, chunki bu qism strategiyani ishlab chiqishda ham koʻrsatilgan edi.